Hadiah Hari jadi Voucher Operasi Plastik dari ibu

  4 Mac 2013


 Pembedahan plastik merupakan hal yang biasa di negara maju yang berkembang. Namun kali ini sebuah fakta mengejutkan datang dari seorang ibu dan anak perempuannya di Amerika Syarikat. Setiap ibu pasti ingin yang terbaik bagi anak perempuan mereka. Namun kalau yang satu ini, obsesi atau kasih sayang?
Sarah Burge, adalah seorang ibu dari Amerika Syarikat yang mengajarkan anaknya menari, memberi hadiah voucher pembedahan plastik dan botox. Sesuatu yang berlebihan memang, Sarah pun sudah menjadi sorotan dan menuai kontroversi atas apa yang ia lakukan pada puterinya, Poppy. Setelah menghadiahi anaknya dengan berbagai perawatan kecantikan, dia ingin agar anaknya mengikuti serta memenangi pertandingan kecantikan bagi anak kecil di USA.
(c) dailymail.co.uk, mamamia.com. au
(c) dailymail.co.uk, mamamia.com.au
Sarah yakin yang puterinya boleh memenangi pertandingan tersebut, menggunakan tiara dan memenangkan wang bagi mereka. Wanita ini memang mengajarkan puterinya untuk berdandan sebagaimana wanita cantik dewasa dan membiasakannya dengan perawatan-perawatan, gaun-gaun serta kehidupan yang mungkin tidak akan didapatkan dengan mudah bagi anak seusianya.
Sarah dan Poppy bahkan pernah berpose bersama dengan gaya ala Marilyn Monroe. Gaun mereka nampak seksi dan hal itu menjadi salah satu potret yang menjadi sorotan publik. Sarah tak khuatir kalau anaknya sudah mengenal makeup dan gaun-gaun mini kerana gadis kecil ini memang akan dipersiapkan untuk menjadi ratu kecantikan.
(c) dailymail.co.uk
Sang ibu sangat yakin bahawa anak gadis kecilnya itu akan mengalahkan anak-anak seluruh Amerika yang mengikuti petandingan tersebut. Well, mungkin ini sedikit ironis, namun faktanya, Poppy pun nampak menikmati apa yang diberikan oleh Sarah Burge. Di ulang tahun ke-8, Poppy diberi kado perawatan kecantikan di mana dia dan teman-temannya boleh mendapatkan spray untuk mencoklatkan kulit, manicure dan hair extension.
(c) dailymail.co.uk
Apakah Sarah Burge tidak merasa berlebihan dengan apa yang diberikannya? Tidak, dia merasa wajar-wajar saja menyiapkan putrinya hingga menjadi cantik dan mengikuti kontes kecantikan. "Poppy anak yang normal. Ia menyukai olahraga dan bermain di luar. Ia tidak menginginkan Putri Salju atau Cinderella lagi. Ia lebih sula Lady Gaga atau Cheryl Cole. Aku mendukung keinginannya dan menjadikan impiannya nyata," kata Sarah Burge.

(vem/gil)

Posting Komentar